Gratis workshop ‘Hoe jezelf kwalitatief onderscheiden als Zelfstandige Professional ?’ – 10/12/2015

Als je als Zelfstandige Professional je toegevoegde waarde probeert aan te tonen aan een opdrachtgever kan je terugvallen op je cv, je referenties of een aanbeveling door een klant. Maar wat denk je van de waarde en impact van een objectieve attestering door een onafhankelijke partij?

Fedipro krijgt de kans om preferent mee te werken aan een nieuw webplatform waarbij deze ‘third party validation’ centraal staat.

Management Information is al 25 jaar actief om de “consulting & learning” markt transparanter te maken. Dit via audit-methodes, zoals Qfor of de audit kmo-portefeuille, maar ook via webplatformen. Binnenkort wordt een nieuwe portaalsite met zoekmachine gelanceerd die enkel met gevalideerde data over dienstverleners (waaronder Zelfstandige Professionals) zal werken.

Tijdens de workshop willen we samen met Zelfstandige Professionals de scope, verwachtingen en behoeften bekijken om zo’n platform optimaal te laten werken. Geïnteresseerd om hierover mee te denken, en tegelijk te genieten van een verrijkende avond, schrijf vlug in. Het aantal plaatsen is beperkt tot 12.

Meer informatie over het concept van RepUp (tekst door Management Information):
Volgend jaar brengen wij een nieuw concept op de markt, met het lanceren van een nieuwe portalsite en search engine ‘RepUp’. Deze streeft naar een optimale match voor de samenwerking tussen aankopers van intellectuele diensten en betrouwbare dienstverleners. Dit betekent dat de database van aanbieders die op deze portalsite zal opgenomen worden, beperkt zal zijn tot aanbieders die getoetst worden op hun betrouwbaarheid. De nadruk zal dan liggen op het valoriseren en beter profileren van de erkende organisaties en hun aanbod. Hetgeen het voor de aankopers van Consulting nog zal vergemakkelijken om hun keuze gerichter en efficiënter te maken.

Het is de bedoeling dat verschillende mogelijkheden en gradaties van kwalitatieve toetsingen mogelijk zijn, van lichtere vormen zoals self-assessment naar zwaardere zoals kwaliteitsaudits. Onze wens is samen te werken met federaties zodat de toetsingsvormen afgestemd zijn op de realiteiten van hun markt.

Er zullen ook een aantal tools aangeboden worden aan de federaties ter ondersteuning van de interne kwaliteitsverbetering bij hun leden. Op deze manier zal RepUp ook bijdragen tot een versterking van de reputatie van de dienstverleners.

Alvorens RepUp in 2016 te lanceren, wil Management Information feedback van haar belangrijkste stakeholders inwinnen. Na een beknopte voorstelling van het project zal er actief feedback en input gevraagd worden aan de deelnemers. Op basis van de aangeleverde input en de uitwisselingen die erop volgen, zal Management Information het concept verder verfijnen met als doelstelling het RepUp-concept optimaal af te stemmen op de noden van de markt in het algemeen.

Praktisch: 10 december 2015 van 20u tot 22u (sandwiches zijn voorzien)
Locatie: Management Information, Ninoofsesteenweg 1078 (bus 1) 1080 Brussel

 

Nog geen lid, klik hier voor het gratis basislidmaatschap.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s